Fototopic: Mooiste Foto!

Onderwerpen die niet in de andere categorieën passen maar wel met dit onderwerp te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cswmaster
Berichten: 63
Lid geworden op: 4 dec 2005 16:44:26
Locatie: Middelburg (zeeland)
Contacteer:

Bericht door cswmaster » 27 feb 2006 18:52:32

Michael schreef:Via de link zie ik nog steeds dat hij niet weergegeven kan worden
ik zie hem daar ook nog steeds niet :lol:

maar dit is de foto die er stond:

Afbeelding
avatar toestemming by 112diensten.nl
'De Zeeuwse taele is d'n mooisten van allemaele' Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2005 22:52:48

Bericht door Patrick » 27 feb 2006 21:09:37

Ik heb ook nog een paar mooie foto's!

Heb nog wel een vraagje aan de fotograven onder ons,
met welke instellingen kan ik sÂ’avonds en sÂ’nachts het beste
foto's maken zonder dat ik alleen reflectie strepen zie?
Moet ik wel of geen flitser gebruiken?


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patrick

Anonymous

Bericht door Anonymous » 27 feb 2006 21:45:52

beste Patrick,

Eerst ff dit:

FOTOGRAFEN~! danku. (geen fotograven dus)
en oja. 's avonds.

Wat voor camera heb je?
Ik heb zelf een canon EOS 350D. Als je zelf ook een digitale spiegelreflex hebt kun je gewoon wat uitproberen en op je schermpje kijken hoe het lijkt.
Mocht je met een rolletje fofograferen (hou daar snel mee op, veel te duur :P) dan kun je de camera op een statief zetten en de sluiter lange tijd open laten staan. Zo vangt de camera meer licht en is flitsen niet nodig. zorg wel dat het object dat je fotografeert enigzins stil staat, anders krijg je een waas.

Moderne digitale camera's hebben een nachtmodus, dan is het nog lelijk zonder flits, maar het is iig zichtbaar.
Eigenlijk hou je 's nachts altijd wel reflectiestrepen, er is bijna geen ontkomen aan. Wat je wel kunt doen is thuis ff gaan photoshoppen of met een ander fotobewerkprogramma de reflectiestrepen wegwerken.
Succes.

Menko.

Gebruikersavatar
Patrick
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2005 22:52:48

Bericht door Patrick » 27 feb 2006 22:18:56

30-11 schreef:beste Patrick,

Eerst ff dit:

FOTOGRAFEN~! danku. (geen fotograven dus)
en oja. 's avonds.

Wat voor camera heb je?
Ik heb zelf een canon EOS 350D. Als je zelf ook een digitale spiegelreflex hebt kun je gewoon wat uitproberen en op je schermpje kijken hoe het lijkt.
Mocht je met een rolletje fofograferen (hou daar snel mee op, veel te duur :P) dan kun je de camera op een statief zetten en de sluiter lange tijd open laten staan. Zo vangt de camera meer licht en is flitsen niet nodig. zorg wel dat het object dat je fotografeert enigzins stil staat, anders krijg je een waas.

Moderne digitale camera's hebben een nachtmodus, dan is het nog lelijk zonder flits, maar het is iig zichtbaar.
Eigenlijk hou je 's nachts altijd wel reflectiestrepen, er is bijna geen ontkomen aan. Wat je wel kunt doen is thuis ff gaan photoshoppen of met een ander fotobewerkprogramma de reflectiestrepen wegwerken.
Succes.

Menko.
Hoi Menko,

Ik heb een Canon 300D

Wat ik graag wil doen is het fotograferen van mijn korps
bij wat brandjes, het probleem is dat ze nooit stil blijven staan,
een langere sluitertijd heeft dus niet zoveel zin.
Ik heb met de flitser al van alles geprobeerd.
Zonder flitser heb ik de diafragma al zo klein mogelijk gemaakt,
maar dan blijft het allemaal een beetje donker.

vandaar deze vraag.

Patrick

Gebruikersavatar
andre
Berichten: 3
Lid geworden op: 4 dec 2005 15:35:03
Locatie: Koog a/d Zaan
Contacteer:

Bericht door andre » 27 feb 2006 23:04:06

Patrick schreef: Hoi Menko,

Ik heb een Canon 300D

Wat ik graag wil doen is het fotograferen van mijn korps
bij wat brandjes, het probleem is dat ze nooit stil blijven staan,
een langere sluitertijd heeft dus niet zoveel zin.
Ik heb met de flitser al van alles geprobeerd.
Zonder flitser heb ik de diafragma al zo klein mogelijk gemaakt,
maar dan blijft het allemaal een beetje donker.

vandaar deze vraag.

Patrick
Hoi Patrick,

Heb je al eens geprobeert om het ISO getal omhoog te zetten? Dan krijg j e wat meer korrelige foto's maar je hebt minder licht nodig.

Groetjes,

Andre

Gebruikersavatar
Cees
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2006 12:55:15
Locatie: Prinsenbeek

Bericht door Cees » 1 mar 2006 22:57:55

Hoi Patrick,

Op een Eos 300D zit ook een knopje waarmee je de licht gevoeiligheid mee in kun stellen.
Als je overdag een foto maakt kun je wat minder licht toe laten dus als je hem in het donker wat verder open zet valt er toch war meer licht binnen in de camera.
En dit kan dan gebeuren door het licht van het vuur, lantarnpaal, of een andere licht bron.
Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg Cees

Gebruikersavatar
112goes
Berichten: 9
Lid geworden op: 4 dec 2005 22:47:54
Locatie: Zeeland

Bericht door 112goes » 2 mar 2006 00:56:12

Afbeelding

vanmiddag gemaakt bij kapelle in zeeland
het origineel is echt heel mooi scherp, deze heb ik verkleint voor forum en wat mindergroot gemaakt, aangezien niet iedereen over een snelle verbinding beschikt
Melding:

1300001 15:05:44 01-03-06 G BRAN Zeeland P 1 4742 WESTELIJKE KANAALWEG KAPELLE Aanrijding POSTWEG - N670 BEKNELLING BRW Zeeland ( Monitorcode )
1300031 15:05:44 01-03-06 G BRAN Zeeland P 1 4742 WESTELIJKE KANAALWEG KAPELLE Aanrijding POSTWEG - N670 BEKNELLING BRW Zeeland ( OvD Zuid-Beveland )
1300745 15:05:44 01-03-06 G BRAN Zeeland P 1 4742 WESTELIJKE KANAALWEG KAPELLE Aanrijding POSTWEG - N670 BEKNELLING BRW Kapelle ( Blusgroep )

1320001 14:50:44 01-03-06 G AMBU Zeeland A1 WESTELIJKE KANAALWEG KAPELLE rit 3984 Verkeersongeval POSTWEG - N670 CPA Zeeland ( Monitorcode )
1320105 14:50:44 01-03-06 G AMBU Zeeland A1 WESTELIJKE KANAALWEG KAPELLE rit 3984 Verkeersongeval POSTWEG - N670 CPA Zeeland Ambulance 19-105 ( Goes en Rilland )

P2000alarm
Berichten: 1
Lid geworden op: 7 feb 2006 09:50:39

Bericht door P2000alarm » 2 mar 2006 09:37:44

Afbeelding

Deze foto is gemaakt tijdens een grote dakbrand in Nieuwerbrug.
Er waren 2 hoogwerkers aanwezig maar door de hevige rookontwikkeling heb ik de andere hoogwerker amper kunnen ontdekken.

Gebruikersavatar
Inkie
Berichten: 20
Lid geworden op: 8 jan 2006 20:56:08
Locatie: Ede (Gelderland-Midden)

Bericht door Inkie » 2 mar 2006 11:36:20

Leuk idee die foto's.... Heb nog een paar foto's van de Lifeliner 3 die ik gemaakt heb bij het gelderse vallei ziekenhuis. Daar landen ze nog wel eens om de arts op te halen die na een ongeluk als assistentie mee gaat met de ambu.....

Afbeelding

Afbeelding

Dit waren foto's van zomer 2005, de volgende zijn van dit jaar nog. Eind januari...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben geen top fotograaf dus de kwaliteit laat misschien in de ogen van sommige mensen te wensen over.... :wink:
De LifeLiner 3 is flying HIGH! :D:D
Greetz Ingrid

Gebruikersavatar
AlwinSitton
Moderator
Berichten: 576
Lid geworden op: 4 feb 2006 17:25:33
Locatie: (65-1) Spijkenisse (Rotterdam-Rijnmond)
Contacteer:

Bericht door AlwinSitton » 2 mar 2006 12:25:22

Het gaat om de foto`s ;) Nice Pictures!! Well Done!

Plaats reactie